Algemeen

Heeft u een showroom of winkel die ik kan bezoeken?
Wij hebben een showroom die u op afspraak kunt bezoeken. Maakt u hiervoor een afspraak via info@meditex.nl of telefonisch op 0485-310662.

Waar moet ik zijn als ik een probleem heb met een artikel of als ik een klacht heb?
Meditex stelt alles in het werk om klachten te voorkomen, onder meer door het gebruik van hoogwaardige stoffen en fournituren. Mocht er, ondanks onze goede zorgen, toch een probleem of klacht zijn of heeft u een opmerking, aarzel dan niet en stuur een e-mail naar info@meditex.nl. U kunt ook telefonisch contact met ons op te nemen door te bellen naar 0485-310662. Wij proberen altijd om, in overleg met u, uw klacht snel en goed op te lossen.

Kan ik in aanmerking komen voor een vergoeding voor de aanschaf van een hulpmiddel?
Ja, die mogelijkheid bestaat (restitutieregeling), afhankelijk van uw zorgverzekeraar en uw type verzekering. Ook kunt u in aanmerking komen voor belastingaftrek. Informeert u wel eerst bij de betreffende instantie over de mogelijkheden.

Ik heb een vraag gesteld via het contactformulier, maar ik heb geen antwoord gekregen.
Wij streven ernaar om iedereen binnen 24 uur via e-mail te beantwoorden. Door drukte kan het echter wat langer duren, bij voorbaat onze excuses hiervoor.

Waar gebruikt u mijn persoonlijke gegevens voor?
Uw persoonsgegevens worden opgenomen in het Meditex klantenbestand. Wij gebruiken uw persoonlijke gegevens voor de beoordeling, het aangaan en de uitvoering van de leveringsovereenkomst en voor het beheren van de daaruit voortvloeiende klantrelatie.
Wij respecteren uw privacy en zullen u alleen elektronische post toesturen indien u zelf heeft aangegeven hier interesse in te hebben. Uw e-mailadres zal door ons niet verstrekt worden aan derden, tenzij noodzakelijk om uw bestelling te kunnen leveren.

Bestellen en levering

Hoe kan ik online bestellen?
Hier vindt u alle gewenste informatie over bestellen via onze webwinkel.

Kan ik ook telefonisch bestellen?
Het heeft onze voorkeur dat u via internet bestelt om de kans op fouten te voorkomen. Maar wij begrijpen het als u graag telefonisch wilt bestellen of hulp nodig heeft bij het online bestellen. U kunt daarvoor onze hulplijn bellen op maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur op nummer 0485-310662 en wij helpen u graag verder.

Heb ik een account nodig om te kunnen bestellen?
Nee, ook zonder account kunt u bij ons bestellen.

Krijg ik een orderbevestiging als ik via de website bestel?
Ja, u ontvangt automatisch een orderbevestiging per e-mail. U kunt deze eventueel uitprinten voor uw eigen administratie.

Ik heb in mijn mailbox geen orderbevestiging ontvangen.
Indien u geen orderbevestiging per e-mail krijgt, dan is uw bestelling waarschijnlijk wel gelukt, maar is de e-mail bevestiging blijven hangen in een spamfilter. Mocht u er niet uitkomen, neemt u gerust contact met ons op via info@meditex.nl of via de telefoon 0485-310662

Wat zijn de verzendkosten?
Voor elke bestelling binnen Nederland wordt een bijdrage in de verzendkosten van € 6,95 in rekening gebracht.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Wanneer de artikelen op voorraad zijn, worden deze binnen enkele werkdagen geleverd. Indien u betaalt middels vooruitbetaling, dan wordt het artikel pas verzonden nadat uw betaling door Meditex is ontvangen. Houdt u er rekening mee dat in de vakantieperiode of tijdens de feestdagen de levering enkele dagen kan uitlopen.

Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling geleverd wordt?
Wij weten niet van te voren wanneer het pakketje wordt bezorgd.

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?
Bent u niet thuis op het tijdstip van bezorging, dan wordt uw bestelling aangeboden bij uw buren. De bezorger laat bij u een berichtje achter bij welke buren uw bestelling is afgeleverd. Zijn uw buren ook niet aanwezig, dan laat de bezorger een bericht achter waarop staat wanneer de tweede bezorging plaatsvindt of waar u het product kunt komen ophalen.

Kan ik bestelde artikelen ook op een ander adres laten leveren?
Ja, het is mogelijk om artikelen op een ander adres te laten leveren. U kunt dit aangeven tijdens uw aankoop.

Betalen

Op welke manieren kan ik betalen?
U kunt betalen met iDEAL, of overboeking. Kijk hier voor meer informatie over deze betaalmethodes.

Indien ik een artikel retourneer, wanneer krijg ik dan mijn geld terug ?
Na ontvangst van het onbeschadigde, ongedragen en (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking geretourneerde artikel, wordt uw geld binnen 14 dagen doch uiterlijk binnen 30 dagen naar u overgemaakt.

Retourneren

Kan ik een artikel retourneren/omruilen?
In principe kunnen alle goederen binnen 14 dagen, gerekend vanaf de dag van ontvangst van het artikel, aan ons worden geretourneerd, indien deze ongebruikt en ongedragen zijn en voorzien van de originele verpakking, labels en etiketten. De kosten voor het retourneren van het artikel zijn voor uw eigen rekening.

Wat moet ik doen als ik een artikel retour wil sturen?
· stuur een kopie van de factuur, samen met de artikelen, voldoende gefrankeerd en correct verpakt, naar:
Meditex
Veerstraat 4
5435 XE St. Agatha
· vermeld op de kopie factuur a.u.b. de reden van retourzending (bv. te groot, te klein, productiefout o.i.d.)
· wij zijn genoodzaakt om de kosten van onvoldoende gefrankeerde retourzendingen af te trekken van het retour te storten bedrag
· TIP: bewaar het verzendbewijs dat u op het postkantoor ontvangt!
· zodra wij de retourzending ontvangen hebben, ontvangt u per e-mail een bevestiging van ontvangst
· binnen 14 dagen, doch uiterlijk binnen 30 dagen, na ontvangst van de retourzending, vindt de verrekening plaats

Ik wil mijn zending binnen 14 dagen retour sturen. Moet ik zelf de verzendkosten betalen?
Ja, als u de zending retour stuurt, dan dient u deze zending voldoende te frankeren. Wij zijn genoodzaakt om de kosten van onvoldoende gefrankeerde retourzendingen af te trekken van het retour te storten bedrag.

Ik wil één of meerdere artikel(en) retourneren, maar behoud ook een deel van de zending. Moet ik voor het retourneren verzendkosten betalen?
Ja, u dient de retourzending te frankeren, ook wanneer u een deel van de bestelling behoudt.